Ciekawa lekcja z Kahoot

Kahoot! to bezpłatna platforma do tworzenia i przeprowadzania interaktywnych quizów. Wykorzystaj urządzenia mobilne swoich uczniów i zaplanuj ciekawą lekcję powtórzeniową!

Jak stworzyć quiz w Kahoot?

 Instrukcja została stworzona przez Agnieszkę Bilską

1. Zaloguj się do Kahoot!
2. Kliknij w Quiz → pojawi się puste okienko
3. Wpisz w okienko tytuł quizu
4. Wpisz pytanie w okienko obok napisu: Question 1 (2,3 itd.)

kah
5. Ustaw limit czasowy przeznaczony na to pytanie – po prawej stronie – Time limit, np. 10 sec
6. Wstaw obrazek którego dotyczy pytanie lub jako ilustracja pytania
7. U dołu strony wpisz w okienka odpowiedzi
8. Żeby zaznaczyć poprawną odpowiedź, kliknij pod nią czerwony przycisk: Incorrect → zmieni się na zielony: Correct
9. Żeby dodać kolejne pytanie, kliknij w biały guzik: Add question
10. Po zakończeniu układania pytań, kilknij w zielony guzik: Next reorder questions
11. Możesz zmienić kolejność pytań przeciągając je w górę/dół
12. Kliknij w zielony guzik: Next settings
13. Zmień ustawienia testu:
– wybierz język (Language),
– (jeżeli chcesz) zmień ustawienia z prywatnych na publiczne,
– wybierz dla kogo jest twój test (Primary audience) np. school (szkoła)kah2
14. Dodaj opis testu: Description
15. Ustaw suwakiem poziom trudności:
Beginner (początkujący)
Intermediate (średniozaawansowany)
Advanced (zaawansowany)
16. Dodaj tagi – słowa kluczowe uławiające wyszukanie Twojego quizu, np. biologia, komórka, gimnazjum
17. Kliknij zielony przycisk: Next cover image
18. Możesz (nie musisz) dodać zdjęcie na stronę tytułową swojego testu
19. Kliknij zielony przycisk: Done i gotowe 🙂

Rozgrywka

1. Kliknij fioletowy przycisk: Play kah5
2. Kliknij fioletowy przycisk: Launch, żeby uruchomić quiz

kah6

3. Pojawi się ekran rejestracji uczestników → uczniowie wchodzą na swoich urządzeniach na stronę kahoot.it, a następnie wpisują numer gry (game pin), który wyświetlił się u góry strony. Wejście na stronę ułatwi kod QR.

                 (do pobrania pdf bit.ly/1fAdRl7 )

kah4

4. Po wpisaniu numeru gry (game pin) uczniowie muszą wpisać swoją nazwę: imię lub nick i kliknąć: Join game (przyłącz się do gry). Otrzymają komunikat: You’re In! (jesteś w grze) i czekają na uruchomienie gry przez Ciebie
5. Po lewej stronie widać, ilu graczy dołącza do gry: Players
6. Kliknij fioletowy przycisk: Start game (rozpocznij grę)
7. Na tablicy/ekranie wyświetli się pytanie i odpowiedzi (w róznych kolorach) Uczniowie na urządzeniu zobaczą tylko kolorowe kształty (sześciokąt, elipsa, trójkąt, kwadrat) – klikają kolor zgodny z odpowiedzią na tablicy
8. Gdy uczniowie odpowiedzą, na tablicy widać wykres (słupki) – rozkład odpowiedzi
9. Żeby przejść do tabeli wyników klikasz fioletowy guzik po prawej stronie ekranu: Next
10. Żeby przejść do następnego pytania klikasz fioletowy guzik po prawej stronie ekranu: Next
11. Powtarzasz czynności do wyczerpania pytań
12. Na koniec klikasz fioletowy guzik po prawej stronie: End
13. Pojawia się komunikat, kto jest zwycięzcą i wynik punktowy
14. Klikasz fioletowy guzik: Next
15. Kolejna plansza, to szybkie badanie opinii uczniów na temat quizu: gwiazdka – poziom radochy (czy to była dobra zabawa), learning – czy się czegoś nauczyli, recommend – czy polecają ten quiz, feeling – wrażenie ogólne
16. Klikasz fioletowy guzik: Final scores – ostateczny ranking
17. Ostatnia plansza to tabela wyników. Można tu pobrać wyniki quizu w formacie .xls → kliknij pomarańczowy guzik: Download results

 

Powodzenia!

Podoba się ? Podziel się z innymi:

xgerry Autor

Maciej Danieluk - urodzony w Poznaniu, absolwent Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza na kierunku Planowanie Przestrzenne i Gospodarka Lokalna. Twórca, właściciel i długoletni (2002 – 2008) prowadzący portal internetowy dla nauczycieli pod adresem: http://www.literka.pl Od 2009 roku nauczyciel informatycznych przedmiotów zawodowych w Zespole Szkół Powszechnych w Damasławku – technikum informatyczne, oraz informatyki w Szkole Podstawowej i Gimnazjum. Członek grupy Superbelfrzy RP. Trener umiejętności ICT oraz w zakresie Kompetencji Kluczowych. Autor artykułów, poradników dla nauczycieli, warsztatów i szkoleń dla Rad Pedagogicznych. Entuzjasta wykorzystania TiK w edukacji.

Komentarze

    Szymon2006

    (23 października, 2019 - 1:54 pm)

    W tą grę nie da się grać.Ta gra ciągle się zawiesza. Nie polecam

Pozostaw odpowiedź Szymon2006 Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.