Padlet

Gromadzenie zasobów, dzielenie się, zbieranie przydatnych informacji.

strona www: www.padlet.com

Aplikacja IoS: Pobierz

Aplikacja Android: Pobierz

Padlet to aplikacja która służy do dzielenie się zasobami z innymi użytkownikami. Czy chcemy pracować razem i razem gromadzić zasoby, czy tylko porządkujemy je dla siebie jest to idealne miejsce w którym możemy to robić.

 

Padlet jest wirtualną tablicą . Głównym  jej zadaniem możliwość gromadzenia w jednym miejscu różnego rodzaju materiałów cyfrowych w ramach tematu określonego przez prowadzącego. Strona posiada polską wersję językową i wymaga rejestracji użytkownika.

Padlet jest stroną częściowo płatną.

W wersji podstawowej padlet jest bezpłatny dla użytkownika, jednakże z ograniczeniami dotyczącymi liczby tworzonych padletów, ustawieniami prywatności, miejscem na dysku i możliwością zarządzania dostępem dla innych.

W wersji edukacyjnej istnieje możliwość wykupienia abonamentu dla szkoły:

  • (1499$) – wersja z nieograniczoną liczbą nauczycieli i kont dla uczniów,
  • (99$) – plan roczny dla nauczyciela z możliwością tworzenia nielimitowanej liczby kont dla uczniów, lub w wersji płatnej miesięcznie (12$/miesiąc)

Gdzie możemy wykorzystać:

  • tworzenie cyfrowych zasobów na różne tematy,
  • miejsce dyskusji, wspólnych opowiadań
  • tworzenie „burzy mózgów”, prostych konkursów, otrzymywania informacji zwrotnej.

Działania na stronie i w aplikacji

  1. Tworzenie konta użytkownika, obsługa strony
  2. Tworzenie padletu (tablicy)
  3. Dzielenie się padletem
  4. Wyszukiwanie padletów

Jak to zrobić ?

  1. Tworzenie konta użytkownika

Wejdź na stronę: www.padlet.com

Na stronie głównej w prawym górnym rogu wybierz z menu: ZALOGUJ SIĘ lub jeśli jeszcze nie posiadasz konta to załóż nowe. Rejestrując się na padlecie masz możliwość połączyć to konto z kontem  Google lub Facebooku.

W momencie zalogowania się użytkownik przechodzi do głównej strony (dashboard) gdzie może tworzyć tablice (padlety), dołączyć do innych tablic, przeglądać przykładowe padlety.

W prawym górnym rogu strony istnieje możliwość zarządzania kontem użytkownika (ustawienia profilu, statystyki)

 

W menu po lewej stronie: mamy możliwość kontrolowania zawartości własnej tablicy i przeglądania padletów które zrobiliśmy, polubiliśmy, których jesteśmy współtwórcami.

 

  1. Tworzenie padletu.

Tworzenie padletu jest bardzo proste i intuicyjne. Z górnego menu wybieramy przycisk: Zrób padlet i przystępujemy do określania parametrów naszej tablicy.

Po wybraniu opcji „zrób padlet” mamy możliwość stworzenia padletu od zera (posiadamy pełną kontrolę nad jego układem, wyglądem) albo skorzystania z gotowych schematów.

Wybierając opcję tworzenia „od zera” musimy najpierw zdecydować w jaki sposób będą wyświetlały się treści umieszczane na tablicy.

Wybieramy jedną z sześciu dostępnych opcji (układów tablicy):

  1. Ściana
  2. Płótno
  3. Strumieniowo
  4. Siatka
  5. Półka
  6. Backchanel

Po wybraniu układu w jakim będą wyświetlały się udostępnione przez nas treści przystępujemy do definiowania głównych parametrów padletu takich jak:

  1. Tytuł padleta
  2. Opis – informacja na temat tego o czym będzie dana tablica.
  3. Tapeta – wybór tła dla naszej tablicy
  4. Motyw (kolor postów, styl czcionki)
  5. Ikonę symbolizującą treść tablicy
  6. Sposób publikowania postów
  7. Sposób współpracy pomiędzy użytkownikami ( Możliwość komentowania udostępnionych treści, Reakcje: możliwość komentowania postów, możliwość oceniania postów lub polubienia)
  8. Tagi – możliwość dodania słów kluczowych, związanych z tematem dzięki którym będzie możliwość wyszukiwania padletu
  9. Adres tablicy: Standardowo adres tablicy składa się z trzech części. Pierwsza to adres strony (https://padlet.com ), druga to nazwa użytkownika a trzecia to ciąg cyfr i liter unikalny dla każdego padletu. Ciąg ten możemy zastąpić dowolnym innym (max 50 znaków) np. związanym z tematem tablicy.

Kolejnym krokiem jest zdefiniowanie opcji związanych ze wspólną pracą nad tabletem, ustawieniami prywatności tablicy (publiczna, prywatna, chroniona hasłem, tajna), ustawieniami możliwości edycji tablicy przez współpracowników (przeglądanie, edytowanie, edycja moderowana.)

W momencie jak ustawimy wszystkie opcje, możliwe jest zamieszczanie postów na naszej tablicy.

 

  1. Publikacja postów na tablicy.

Publikowanie postów odbywa się za pomocą ikony ze znakiem „+” w prawym dolnym rogu. Po jej kliknięciu na tablicy pojawia się nowa „karteczka” (post) z opcjami nadania tytułu i opisu oraz następującymi możliwościami umieszczenia dodatkowych treści:

  1. Załaduj – wczytaj plik z komputera
  2. Link: wpisz adres strony internetowej do której ma prowadzić post
  3. Google: możliwość przeszukania Internetu i wstawienia dowolnych wyników wyszukiwania prosto z wyszukiwarki Google.(zdjęcie, video, wyniki wyszukiwania, gif)
  4. SNAP – wstawienie zdjęcia z wykorzystaniem aparatu urządzenia na którym pracujesz
  5. Film: możliwość wstawienia filmu
  6. Voice – możliwość nagrania pliku audio z użyciem mikrofonu urządzenia
  7. Draw – rysunek wykonany z pomocą wbudowanego edytora
  8. Punkt na mapie
  9. Link do innego padletu

 

  1. Opcje dzielenia się padletem

Po zakończeniu edycji postów, mamy możliwość edytowania ustawień tablicy, moderowania postów (jeśli zaznaczyliśmy opcję moderuj) dzielenia się wykonaną tablicą z innymi użytkownikami za pomocą mediów społecznościowych (Facebook, twitter) linka bezpośredniego, kodu QR, poczty elektronicznej, oraz możliwość wyeksportowania go do formatów graficznych, pdf, cvs, excel lub po prostu wydrukowania go. Mamy też możliwość bezpośredniego osadzenia wykonanej tablicy na blogu lub stronie internetowej po wklejeniu odpowiedniego kodu HTML.

 

 

 

Podoba się ? Podziel się z innymi: